dilluns, 1 de desembre del 2014

Congres, workshops i algun ginkgo

Com haureu vist, fa uns dies, forces, que no feia cap nova entrada. He estat bastant enfeinat aquest mes de novembre. Primer vaig tenir un congres que feia el meu tutor a Tokyo, a la universitat de Keio, en honor a Nóse, un investigador japonès que va fer avenços important en les dinàmiques. La universitat de Keio es una de les mes antigues de Japó, just al centre, al costat de l'antiga torre de Tokyo. El congres internacional va ser realment molt interessant, vaig apendre molt del nou camp que estic treballant ara. A part, vaig tenir la sort de coincidir amb un català que esta treballant ara a Kyoto que a més a més ja ens coneixem d'abans. Va ser divertit.

Després, a mitjans de més vaig atendre a un Workshop sobre paralització. Increïble, realment es pot fer coses molt grans ja amb OMP i MPI. Coses que em pensava que no es podien fer i que havies d'aproximar molt, em van demostrar que es podien fer, sempre que tinguessis molts ordinadors al abast i es el cas. El workshop és va fer a la universitat de Tokyo, la famosa Todai, que apareix en nombrosos mangas o animes, però potser el més mític és Love Hina. La Todai és possiblement la universitat amb més prestigi a Japó i es diu que si entres tens una feina assegurada de per vida. Es una de les poques universitat publiques del país, així que l'accés es bastant complicat. Un punt interessant va ser que ara estem a la tardor. Els japonesos gaudeixen moltíssim de cada estació del any i troben sempre el punt més artístic. En aquest cas, la caiguda de les fulles dels arbres. Les que els agrada més de veure són les del ginkgo, que casualment és un dels símbols de la Todai. Per tant el campus esta ple d'aquesta arbres i estava ple de gent contemplant la caiguda de les fulles. Hi havien alguns pintors, sobretot dones, escenificant el quadres l'escena. Jo com no soc tant bo, només he fet unes fotus i un vídeo.



Tot i així, el que em va marcar més feina o perdua de temps lliure va ser el canvi de residencia que explicaré en la pròxima entrada.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada